HTML

Ilyenek a...

Mindig lesznek, akik nem szeretik a vodkát. És mindig lesznek, akik nem szeretik a narancslét. Lesznek akik az arányokon panaszkodnak. A maradék pedig örömmel megissza amit eléraknak. Az 1-es csoport rinyálása, a 2-es csoport morgása, a 3-as csoport okoskodása, és a 4-es csoport hálás röfögése, ami miatt megéri írni.

Friss topikok

  • Rakétás Renesco: @Örömhernyó: Csak egyet tudok érteni! (2019.11.17. 23:54) Ilyenek a mai egyetemisták
  • Rakétás Renesco: Új post! (2013.10.28. 03:38) Ilyenek a kisnyugdíjasok
  • Impulzusmomentum: Állati :) mégmégmég. Mondjuk írhatnál a beképzelt várandósokról/újdonsült kismamákról. Valamiért m... (2013.10.10. 13:42) Ilyenek a parasztok

Ilyenek a mai egyetemisták

2019.11.14. 17:56 Rakétás Renesco


A diákoknak alapvető hiányosságaik vannak. Az alapszakos hallgatók magyarságtudata kognitív szinten 15-21. A Z generáció tagjai „nemcsak nem tudják, hol van Szentes vagy Gyula, de Tokajt Eger, Pannonhalmát pedig Balatonfüred helyére jelölik be egy vaktérképen". Száz hallgató közül egy sem ismeri fel a Rákóczi- vagy Klapka-induló dallamát.

olyan mintha

a hallgató egy magyarul beszélő külföldi lenne

- vélekedik Tózsa István, a Corvinus egyetem hungarikumtanára. A 444 erről szóló cikkét itt olvashatod el.

 ez a kérdés válasszatok -
Kozmopolita szakbarbárok vagy magyarságtudó polihisztorok? 

Gyakran hallani, hogy fiatalok tömegei a szabad és modern oktatásért tüntetnek, hogy ne azt a sok régi felesleges szart tanítsák nekik, amit az Y generációra ráerőltettek, hanem helyette valami életképesebb dolgot. De akkor mit tanulnak most, ha modern oktatás még nincs kész, a magyar kultúra pedig már bűzlik? 

Kellemetlen! Bár annyira azért mégsem. Tanulnak az internetről, meg egymástól. Tudnak angolul, elolvassák a Wikipédiát, ismeretterjesztő videókat néznek, projekteken dolgoznak. A külföldi tudásanyag beáramlását nem lehet megakadályozni egy modern társadalomban, kivéve az oroszoknál, ahol Putyin saját Wikipédiát szeretne és újraírná Chernobylt. Nekünk is lenne még hová fejlődni, hogy elérjük a orosz oktatás legendás szintjét!

Az éremnek egyébként két oldala van, több mint valószínű, hogy általános műveltségben gyengébb lesz a Z az Y-nál, de az innen felszabadult "tárhely" olyan területekre lesz használható, mint a rugalmasság és a versenyképesség növelése.

 a magyarok istenére esküszünk -  
Milyen volt a 90-es évek iskola-feelingje? 

A rendszerváltást követően onnan akarták folytatni a kulturális okítást, ahol a Horthy rendszer abbahagyta. Mindezt elképesztően savanyú és ódivatú módon, szürke esős délelőttökön a vibráló fénycsövek alatt egy poroszosan kattogó gőzszelepes osztályteremben.

Ha nem nézhettünk volna amerikai filmeket és nem játszhattunk volna számítógépes játékokkal másfél évtizeden át, 2004-re úgy nézett volna ki a helyzet, mintha a fiatal Petőfi csatlakozna az Európai Unióhoz.

Vidéken, ahol nem voltak elit- és magániskolák, a gazdag gyerekek életükben először tényleg megtapasztalhatták a felsőbbrendűség ízét. Ehhez csak annyi kellett, hogy a szüleik Amerikából hozatták nekik a ruhákat, szeptember elsején egzotikus nyaralásokról számoltak be, miközben minden osztályteremre jutott úgy 5-6 Kenny. Ők WC-papírba csomagolt, használt tankönyvekkel, lyukas ruhában ápolatlanul rosszalkodtak. A tündérmesék és a groteszk valóság világa volt, ahol minden gyerek gazdag individualista szeretett volna lenni, ehelyett mik lehettünk? Magyarok. 

Mindenki felnő egyszer?

Hol kötött ki a 90-es években felnövő korosztály? Az élelmesebbeket vitte külföld, akik maradtak azok is ugyanúgy az okostelefonok bűvöletében élik fejlődésre ítélt életüket, individualistaként is közelebb állnak a Z generációhoz, mint Kövér Lászlóhoz. Az Y-osok a digitális korszak berepülő pilótái voltak és ha nem az irigység vezérli őket, akkor nem fognak a fiatalok útjába állni. Persze lehet álmodozni arról is, hogy a fiatalok krumplit pucolnak Horthy Miklós tengeralattjáróján. Életlen késsel, véletlenül sem IKEA-s zöldséghámozóval, mert mindenkinek be kell járni a csicskalétrát. Fiacskám, most majd szépen te is megtanulod a magyarok istenét !

Minek vonzó lenni ma?

2020-ban? Valószínűleg magyarul beszélő külföldinek. Hogyan értelmezhető Tózsa észrevétele / kutatási eredménye, ha nevezhetjük annak? Úgy, hogy a magyar fiatal lokálisan tájékozatlan, híján van a klasszikus műveltségnek és legkevésbé sem érdekelt a hagyományőrzésben? Többre értékeli a szólásszabadságot, mint a hazaszeretetet? 

Vagy pontosan arra világít rá, hogy az új korszellem nem a pálcával fegyelmező tanárokat, kuruc indulókat, 48-as huszárságokat, matyóhímzést, néptáncot és túlsúlyozott irodalomoktatást igényel. Nem a tiszteletteljes tekintélyfélő magaviseletet tartja követendőnek. 

Mégis milyen legyen egy magyar fiatal? Lehetne mondjuk egy tradicionális kipcsak harcos, aki szőnyegbe csavarva rabol magának feleséget. Egy vasútmodellező, Don-kanyar szakértő weirdo, aki anakronisztikus buborékban, romantikus fantáziák mögött tengeti valóságról lepattant életét? Vagy milyen a jó magyar fiatal? Locsolkodni meg temetőbe jár? Egyetem mellett sem hagyná ki a vasárnapi rántotthúst? 

Mikor érné meg magyarnak lenni?

Ha Magyarország nem a gyengébb kelet-európai minőséget képviselné. A gyengébb életszínvonalhoz ugyanis másodkategóriás életérzés tartozik, ami nem egy amerikai álom. Az is segítene ha nem a susmusolást, korrupciót, oligarchákat tekintenénk hungarikumnak. A német kereskedelmi üzletláncok édes, zamatos gyümölcsöket árulnak, a magyarok polcán meg rohad minden ami kint van. Ott az édes szőlő is savanyú, döntsd el, 50%, hogy bejön, sok sikert hozzá. Valahol meg tudják oldani érdekes módon, hogy csak a jót és a prémiumot rakják ki,  a szart és a lehúzást ki se teszik. Az sem ártana, ha a téliszalámi és a tokaji aszú mellett lenne még mondjuk pár nagyobb kaliberű dolog is:

Franchise láncok és brandek, amelyek nem a politikusok pénzmosodái hanem tisztességes, kormányokon átívelő vállalkozások. Svédországban nem a Rossmann és DM visz mindent, hanem egy mindenki által ismert hazai üzletlánc, magas minőségű termékekkel. A McDonalds mellett ott a Max, vagy a finneknél a Hesburger. A helyiek azért preferálják a hazait, mert magasabb minőséget képvisel. Senki nincs a jó ellen, de ahhoz először jónak kell lennie. Tudás, szervezettség és koncepció van mögötte. Mészáros Lőrinc önmagában nem elég mögé. Ennél jobban kell akarni. És akkor talán a fiatalok is elkezdenek akarni újra magyarnak lenni. 

 

19 komment

Címkék: oktatás magyarság hungarikum fiatalok egyetemisták Tózsa István

A bejegyzés trackback címe:

https://whitetrash.blog.hu/api/trackback/id/tr8215305874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.15. 08:58:45

A legfiatalabbak védtelenek a liberális agymosás ellenében.

Sir Galahad 2019.11.15. 09:35:07

A mai magyar fiatalok ugyanannak az illúziónak az áldozatai, mint ami a rendszerváltás generációját csapdába csalta. Mi akkor azt hittük, hogy érdemes a nyugati liberális modellt követni, hiszen mi szegények vagyunk, ők meg gazdagok, s ha átvesszük az elveiket, jómódúak leszünk mi is. Persze nem lettünk, a liberális demokráciáról kiderült, hogy nem garancia a jólétre, sőt... A mostani konzervatív rendszer főképp ennek a csalódásnak az eredménye. A mai fiatalok, úgy látszik, nem óhajtanak tanulni a mi hibánkból és újra végig akarják járni az utat - pedig már lehet tudni, mi van a végén.

m54 2019.11.15. 09:47:00

"Tudnak angolul"
Ezért törlik a felvételiből a nyelvvizsgát, ezért nem adtak ki egy rakás diplomát!

"újraírná Chernobylt"
...

Tangooo 2019.11.15. 11:31:17

Tényleg vannak problémák. Ezt jelzi, hogy a műszaki egyetem rektora nem is olyan rég azt nyilatkozta, hogy az e g y e t e m i tanulmányok első két éve arra megy, hogy a diákok megtanulják a g i m n á z i u m i matematika tananyagot.
Ezek szerint nem mindenre megoldás az internet vagy a Google.

werinter 2019.11.15. 13:29:55

"Vidéken, ahol nem voltak elit- és magániskolák, a gazdag gyerekek életükben először tényleg megtapasztalhatták a felsőbbrendűség ízét. Ehhez csak annyi kellett, hogy a szüleik Amerikából hozatták nekik a ruhákat, szeptember elsején egzotikus nyaralásokról számoltak be, miközben minden osztályteremre jutott úgy 5-6 Kenny. Ők WC-papírba csomagolt, használt tankönyvekkel, lyukas ruhában ápolatlanul rosszalkodtak. A tündérmesék és a groteszk valóság világa volt, ahol minden gyerek gazdag individualista szeretett volna lenni, ehelyett mik lehettünk? Magyarok."

A pesti kőbunkó aki megint valami nagyot akar írni. Miért kell mindig ezt a fogyatékos szöveget nyomatni?
Én valahogy ilyenekre nem emlékszem, pedig "vidéken" születtem, ott nőttem fel és ott is élek manapság is (4 pesti egyetemi tanulás után).
Kedves cikk író: nem, nem jártunk lyukas ruhában, nem nem csomagoltuk WC papírba a tankönyveinket és nem voltunk ápolatlanok.

Unerwünschter Gast 2019.11.15. 14:59:16

@Tangooo: " Ezt jelzi, hogy a műszaki egyetem rektora nem is olyan rég azt nyilatkozta, hogy az e g y e t e m i tanulmányok első két éve arra megy, hogy a diákok megtanulják a g i m n á z i u m i matematika tananyagot."

Ami persze nem (így) igaz. Sőt az a baj, hogy az egyetem igazán nem is tudja pótolni az elmaradást.

A gond az, hogy a gimnáziumban túl sokat akarnak megtanítani, nem jut idő a tényleges megértésre, az anyag készségszintű elsajátítására. (De ez igaz az aló-felső-gimnázium átmenetre is.)

Ugyan az egyetem tesz kisérletet az anyag pótlására, de ez csak pótcselekvés, kevés sikerrel. Az egyetem alatt a legtöbben csak kinlódnak a hiányzó alapok miatt.

A gináziumban vagy kevesebbet kéne tanítani, de azt alaposabban. Vagy korábban kezdeni a specializációt (reál vs. humán osztály).

Például az integrál, differenciálszámítást, halmazelméletet, valószinűségszámítást nyugodtan ki lehetne hagyni.

Az Ellenálló 2019.11.15. 15:30:35

@Sir Galahad: Nyugaton valahogy mégis működik, az emberek mentalitása sokkal másabb. Egyesek dörzsölték a tenyerüket, mikor a szélsőjobb előre tört, mégis kiderült, hogy az ottani lakosság többsége nem kér belőlük.

kvadrillio 2019.11.15. 15:41:06

Kövér László kiemelte: Magyarországon a politikai rendszerváltoztatást követően csaknem tíz esztendőre volt szükség, hogy megvalósuljon a kegyeleti rendszerváltoztatás intézményi alapja a Nemzeti Kegyeleti Bizottság megalakulásával.

jahhhhhh........AZÓTA KIALAKULT A HORROR ÁRAKKAL MANIPULÁLÓ TEMETŐI KAPITALISTA BIZNISZ, AMIÉRT INKÁBB HAZAVISZI MINDENKI AZ URNÁJÁT A POLCRAHHHHH.....

A kommunizmus időszakában a nemzet áldozatainak és hőseinek emlékével szemben kialakult az elhallgatás, a hamisítás, a felejtés, a hálátlanság és a közömbösség kegyeleti kultúrája, amit „le kellett váltani a nemzeti emlékezet, a hála és a tisztelet kegyeleti kultúrájára” - fogalmazott a házelnök.---------ZRLACZZZAHHH. TE MOST VICC3ELSZ UGYE ??????????? A MAI NEMZETI EMLÉKEZET CSAK A TI AGYONCSÍSZOLT EMLÉKEZETE ÉS NEM A MAGYAR NÉPÉ !!!!! M,ÉG AKKOR SEHHH,M HA TÖBBES SZÁM ELSŐ SZEMÉLYBEM +++MI++++ MEGFOGALMAZÁST IS HASZNÁLTPOK !!!

MERT MI, AKIK ITT LENNNN VAGYUNK, ÉSD NEM AZ 1 %-BAN, EGÉSZEN MÁSHOGY GONDOLUNK, EMLÉKEZÜNK, ÉLÜNK , MINT TI........, ODAFÖNN ! TE B AROM !

Örömhernyó 2019.11.15. 15:43:32

@Sir Galahad: A rendszerváltás idején valóban azt hittük, hogy felzárkózhatunk a nyugathoz, életszínvonalban, mentalitásban, mindenhogy.
De ezt az ország egyik fele kritikátlan nyugatmajmolással, a másik fele meg szittya magyarkodással akarta abszolválni, csak épp teljesítmény nem volt mögötte, csak a lopás, lenyúlás, okoskodás, harácsolás.
A mai fiatalok egyáltalán nem ilyenek. Eszükbe se jut, hogy Magyarország egyszer önerejéből Ausztria szintjére kerülhet. Eleve nem Magyarországban gondolkodnak, hanem világpolgárnak tekintik magukat, de pont ahogy a külföldi fiatalok, nem vesznek el a múltban, a részletekben, lexikális tudásuk kevés, az életet meghekkelnék, ahelyett, hogy megizzadnak a munkában. Igaz, én is a kezeimbe temetem az arcom a tájékozatlanságukat hallva, de az én nagyapám is ingatta a fejét, amikor nem tudtam verseket idézni meg németül nem tudtam folyékonyan beszélni, levelet írni, nem tudtam hangszeren játszani. Mások az elvárások ma, minden generáció az utána jövőket elkorcsosultnak tartja.

@Tangooo: A gimnázium és az egyetem első éve között mindig is hatalmas szakadék volt, az én időmben is. Vért hugyozott a többség, hogy átvergődjön az első zh-kon. Gimnáziumban kitűnőre érettségiző, fakultáción résztvevő hallgatók véreztek el. Valahogy nem sikerült soha elérni, hogy gimnáziumban elérjék az egyetemen elvárt tudásszint alapját. Nem új probléma ez. Az is igaz, hogy a magyar felsőoktatásból is ki kellene gyomlálni sok vén f@szt, akik lehet, hogy jó elméleti szakemberek, elkutatgattak 30 évig, de tanítani nem tudnak. Külföldön a felsőoktatás inkább szolgáltatás, Magyarországon feudális viszonyok vannak minden vonatkozásban.

kvadrillio 2019.11.15. 15:46:54

@Sir Galahad: jahhh.....a végén a DINASZTIÁK VANNAK, AKIKET KI KELL NYÍRNI ÉS REND LESZ E FÖLDÖN !
PL. OLVASTAM A DONÁTH ANNÁCSKA DINASZTIÁJÁT google-ban......és CSAK BENYOMTA ŐT IS A FELEJTHETŐ MOMENTUM-OCSKA.....

yourmomtits 2019.11.15. 16:46:20

"Vidéken, ahol nem voltak elit- és magániskolák" what?????

Pillangószelep 2019.11.15. 17:27:58

Na ja. Az egyetemen szorgalmasan tanulni kell.
A műszaki egyetemeken pl. az előadásokkal együtt értve heti 60 órát kell az anyaggal foglalkozni Mélyen és figyelmesen.
A szorgalmi időszak minden percét ki kell használni.
Ez persze fárasztó és a hallgatótól erős kitartást követel.
De meg lesz a jutalom, a végén jó minőségű diplomát vehetünk a kezünkbe.

luis5 2019.11.15. 18:01:53

"felszabadulo tarhely"
Az emberi agy nem egy véges kapacitású memoriaegyseg ami egyszer csak betelik. Sose tudni előre mi hasznos. Olyan zsenit meg nem láttam akit csak egy dolog érdekelt. Szerintem inkább az a gond hogy a mai egyetemisták jó részét egy se. Beleertve azt is ami elvileg a fő csapasiranyuk

Unerwünschter Gast 2019.11.15. 21:23:15

@luis5: "Sose tudni előre mi hasznos."

Valóban. De törekedni kell arra, hogy amit tényleg meg kell tanulni, annak nagyobb valószinüséggel haszna is legyen.

Én végignéztem a videót, amiben beszél a tesztről. A kérdés "Kinek az ükunokája volt Koppány vezér?" Itt jött 4 lehetséges név. Nem sorolom fel, mert nem emlékszem rá. De elképzelni sem tudom, hogy ennek mi haszna lehetne. Azon kívül, ha ez lenne egy kvízműsorban a főnyereményt hozó utolsó kérdés.

Unerwünschter Gast 2019.11.15. 21:31:51

@Unerwünschter Gast: Újra megnéztem. Nem 4 név volt, hanem 5.

honnanhova 2019.11.16. 09:42:29

Csernobil, így írják magyarul.

Tangooo 2019.11.16. 15:52:46

@Unerwünschter Gast: A hozzászólásodból úgy látszik, hogy nem cáfolod, hanem megerősíted az általam leírtakat. De hogy a saját foglalkozásommal kapcsolatos hasonló problémáról is írjak:
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen a színház-rendezői osztály vezetője (jellemző módon nem rendező, hanem dramaturg) elpanaszolta, hogy az új hallgatói nem olvastak s e m m i t, (még a gimnáziumban előírt kötelező olvasmányokat sem!) ezért kénytelen volt összeállítani számukra egy 5 éves tervet azokból az alapművekből, amiket feltétlenül meg kell ismerniük.
A régebbi időkben ide általában egy bölcsész diploma elvárt követelmény volt a felvételin.
Szóval nagy a fejlődés.
süti beállítások módosítása